Konec roku 2015 – hikování, campování, lyžování…

1. Jak už jsem slíbila, tak jsem sepsala shrnující článek nejdůležitějších výletů v posledním čtvrtletí roku 2015. Nevidím smysl se rozepisovat víc, co jsme kdy dělali, za prvé si to již nepamatuju a za druhé si myslím, že by to již nikoho nezajímalo. Proto opět berte tento článek spíše jako fotogalerii a takový náhled na život v Kanadě, co tady vlastně děláme, když máme volno.

Zaří:

V září jsme byli na dvou hikách – obojí naprosto doporučuju, vyšlo nám počasí a celkově velmi zajimavé. Pro mě jsou vždycky nejzajímavější hiky, když je to okruh a nejdeme stejnou cestu tak i zpátky.

EDITH-CORY PASS

Hike Edith Cory pass se nachází v Banff National Park a tak je vzdálenostně hodně dostupný z Calgary. Prozatím je to asi hike s nejvtším převýšením, co jsme tady šli, ale vřele doporučuji.

ICELINE TRAIL – YOHO NP

Iceline trail už jsme dlouho plánovali, ale čekali jsme na ten pravý okamžik. Jelikož se nenachází tak úplně blízko, ale je už v Národním Parku Yoho, rozhodli jsme se to spojit s třídenním kempováním. Opět hike byl dechberoucí. Poté co jsme výšli na hřeben, jsme celou dobu postupovali pod jazykem ledovce (iceline). Tuto trasu si jde i různě prodloužit a dá se jít i jako několikadenní tůru se stany.

Po hike jsme vyrazili směrem k Ram Creek Hot Spring a jak vidíte z fotek, tentokrát jsme dojeli úspěšně. Článek o našem předchozím neúspěchu si můžete přečíst tady:První letní kempování!.

K příjezdové cestě jsem po téměř 20km hike dorazili až kolem půlnoci, ale byli jsme již tak natěšení, že jsme se rozhodli jít terén prozkoumat. Barča zůstala spát v autě (podotýkám uprostřed lesa o půlnoci) a Luki s Martinem vyrazili hledat Hot spring, já jsem si říkala, že nejsem blázen, abych zůstala v autě a běžela jsem za nimi.

Cesta byla šílená. Nevěděli jsme, kudy jdeme, ani kam vlastně jdeme a ani jak dlouho máme jít. Prostě jsme znali jen příbližný směr. Šli jsme po kdysi bývalé offroadové cestě, která ale byla smetená sesuvy půdy a na to ještě schválně rozkopaná, aby se tam nikdo nesnažil jet autem – takže tato stezka vedoucí totální džungli je propletená spadlými stromy, dírami a dalšími překážkami. Nutno také podotknout, že po celou cestu mě Martin s Lukim stále strašili, že vidí svítící oči a doprovázeli to citacemi s různých hororů. Nebudu to natahovat a teda po půl hodině velmi ryche chůze až běhu, jsem ty Hot Springy našli a vítezoslavně se vrátili k autu.

Ráno jsme vstali, vzali si nejdůležitější věci a opět tuto strastiplnou cestu absolvovali. Jak vidíte z fotek – stálo to za to. (letošní update: Luki s celou partou tam byli letos v černu a opět si přímo u toho Hot Springu užili krásný kempovácí víkend)

Jelikož o tomto místě moc lidí neví, cesta není jednoduše přístupná a nejde ani najít moc informace na internetě, zatím je stále nekomerční a je velmi mála pravděpodobnost, že tam někoho potkáte…

Říjen:

WATERTON NP – ELKFORD

V říjnu se již začalo ochlazovat a tak jsme se vydali pouze na jeden výlet. Jeli jsme opět na kempovací víkend a tentokrát do Waterton NP a pak opět k přírodnímu Hot Springu v Britské Kolumbii u Elkfordu. Nicméně nám celý výlet propršelo, ale i tak jsme si to užili. Něco málo fotek ve fotogalerii.

Prosinec:

V listopadu jsme nikde nebyli, kromě různých akci v Calgary. Taky se konala tradiční Katarinská zábava Čechů a Slováků v Calgary, ale bohužel nemám z toho večera žádné fotky.

LAKE LOUISE

Na začátku prosince jsme si začali užívat zimy a vyjeli jsme 2x na lyže do Lake Louise. Po této zkušenosti jsem si pak koupila vlastní lýžařskou výbavu, kterou jsem využila na zimní dovolené a pak ještě i v lednu.

VÁNOČNÍ PŘÍPRAVY

Prosinec se samozřejmě neobešel bez tradičních adventních a Vánočních příprav. S Haňulou jsme dělali adventní věnce, pekli cukrouví atd. Dokonce jsme již měli Vánoční stromek trochu dříve než je u nás zvykem.

VÁNOČNÍ VÝLET S CHEF´S CAFE – TEAMBUILDING

Den před Štědrým Večerem jsme měli v práci volno a tak celá skupina jsme se vydali na výlet. Tého času se Chefs cafe skládalo s týmu 4 lidí: hlavní šéfkuchař, manager a majitel – Siva (indie), kuchař – Roshan (Sri Lanka), já a Tefa (Mexiko). Byli jsme perfektní tým a proto i výlet byl vydařený a velmi srandovní. Nýní Chefs Cafe se rozrostlo a pracuje tam již 9 lidí, ale o tom možná někdy příště.

ŠTĚDRÝ VEČER A ZIMNÍ DOVOLENÁ

Poslední fotogalerii sdílím se zimní dovolené, na kterou jsme jeli spolu s Peťanem a Hankou. Vyjeli jsme dopoledne na 1. svátek Vánoční a vráteli jsme se 30. prosince. První část jsme byli ubytování v malinké chatce přímo v Resortu v Halcyon Hot Spring a odtamtuď jsme byli na lyžovačce v Revelstoke Ski Resort. Druhou polovinu výlet jsme se přesunuli do Goldenu, kde jsme byli ubytování přes AirBnb v naprosto luxusní chatce. Odtamtud jsme se zajeli zalyžovat do Kicking Horse Ski Resort.

Pro fotky s krásně zasněžených Kandaských rockies se podívejte do galerie.

Takže tímto článkem bych uzavřela rok 2015, který byl naprosto úžasný. Zažili jsme naše první léto v Kanadě a taky již druhé Vánoční svátky, poznali jsme přátele na celé život, někteří již odjeli, další jsou tady stále s námi a také stále poznáváme nové. Oba jsme celý rok měli stálou práci a celkově rok 2015 hodnotím na 1 s ***** (hvězdičkami).

Zatím nevím, co bude další článek, ale doufám, že bude brzo! Mějte se krásně.