Prodloužený víkend – aneb co všechno lze zažít za jeden víkend

Hola!!! Zdravím vás při čtení tohoto příspěvku. Asi jste si všimli, že má aktivita se minimalizovala na jeden příspěvek měsíčně, ale jelikož na výlety jezdíme dva víkendy v měsíci, už sem tak trochu pozadu.

Myslela jsem si, že nějaký výlet prostě jen tak přeskočím a posunu se do těch aktuálních, nicméně tento výlet se jen tak opomenout nedá.

Následující článek se týká delšího výletu, který jsme uskutečnili v polovině února. Byl to takový napůl můj narozeninový výlet. Každopádně zatím patří k nejsilnějším zážitkům tady v Kanadě.

Na pondělí zrovna vyšel státní svátek (Family Day), tak jsme se rozhodli, že pojedeme rovnou do Vancouveru. Stejný nápad měli i naší kamarádi Aleš s Ivkou a tak jsme jeli s nimi. Pěkně jsme se všichni naložili do jednoho auta, samozřejmě ne do naši malinkaté Mazdičky, ale rovnou jsme využili jejich velký vůz Dodge Caravan. A proč taky ne, když jsme tam měli zimní oblečení, jarní oblečení, Aleš s Ivkou měli kolečkové brusle, snowboardy, boty na snowboard atd.

Den před odjezdem Luky vařil až do noci guláš, který jsme pak vezli sebou. A byl vynikající. Já pekla bábovku a celkově jsme byli připraveni na super výlet. Vyjížděli jsme v sobotu hodně brzo ráno, počasí po cestě nebylo zrovna nic moc, ale dorazili jsme do slunečného Vancouveru něco po poledni. Plán byl takový, rychle se ubytovat – měli jsme již objednaný skromný hotel na dvě noci se snídani -, a zajet do centra Vancouveru. my nejsme moc velkoměstští lidé, takže nějaké procházky po downtownu mezi mrakodrapy není nic pro nás. Rozhodli jsme se, že tento den naším hlavním bodem bude Stanley Park.

Zobrazit větší mapu

Ivka s Alešem na probádání parku zvolili kolečkové brusle. My tady kolečkové brusle nemáme, já ani v životě na nich nestálá a mám takové tušení, že jestli je to podobné jako brusle na led, je to pro mě zakázaný a nemožný sport, tak jsme se rozhodli, že si půjčíme kola. A to byl prima nápad. Krásně počasí a projížďka na kole v krásném parku uprostřed února. Opravdu jsme si to užili, ještě k tomu jízda na takových těch retro městských kolem je prostě paráda. Úplně jsem měla radost ze života, vítr ve vlasech a užívala si svěžího mořského vzduchu.

Ano je to tak, to byla věc možná jedná, kterou jsem záviděla Vancouveru, a to krásný čistý mořský vzduch, vůně moře a oceánu, pláže, parky podél pobřeží apod. To v Calgary nemáme. Ale jinak Vancouver je klasické velkoměsto, roztáhlé na míle daleko s obrovskou čínskou čtvrti. Nějak jsem si zvykla na naší velkou Calgarskou vesnici s pár vykukujícími mrakodrapy.

Na druhý den jsme již měli plán opustit Vancouver a podívat se do Olympijského Whistleru. Musím teda říct, že to byl báječný nápad. Opět nám perfektně vyšlo počasí, a proto jsme se na místě rozhodli, že si půjčíme lyže a celý den využijeme lyžováním na nejlepších sjezdovkách v Kanadě. Aby vše nebylo tak sluníčkové, tak si trochu postesknu nad kvalitou lyží. Půjčení lyží (133 CAD pro nás oba, lyže, boty, hůlky a helmy) bylo dvakrát dražší než v Calgary a kvalita lyží byla 50 krát horší. Bohužel to nevypadalo, že by lyže prošly nějakým servisem za posledních pár let. Ale jinak počasí bylo přímo úžasné, kdyby možná bylo trochu víc sněhu, podmínky by nebyly 100%, ale 200% :-D. Dokonce jsme za celý den neprojeli ani všechny sjezdovky – no prostě paráda. Lanovky měly tentokrát i držáky na lyže, no neuvěřitelné, ve Whistleru jdou s dobou. Dokonce i skipass byl na čip, takže ho nekontrolovali vlekaři, ale stačilo pípnout a jelo se (Pro ty co jezdí do Alp se asi valí smíchy po zemi…ale je to tak). Výběr sjezdovek a kvalita lanovek samozřejmě šla ruku v ruce s cenou skipassu, který nás stál oba dohromady 250 CAD.

Večer jsme se vrátili zpátky do Vancouveru. Po cestě jsme navštívili krásnou vyhlídku na noční Vancouver, který stojí opravdu za to vidět.

Dole přikládám fotogalerií z krásného Whistleru, klidně komentujte, ptejte se a laikujte:)

Ráno se vstali, sbalili věci, zašli si na snídani a vyrazili zpátky do Calgary. Po cestě jsme se zastavili v Kelowně – nádherné lázeňské městečko, v létě to tam musí žít turistikou a celkově určitě tuto lokalitu se chystáme ještě navštívit.

Zobrazit větší mapu

Doufám, že jste si článek užili. Nebojte, další články se připravuji a budu ráda, když stále tuto stránku jednou za čas navštívíte.

Nakonec ještě orientační otázka: Kdo z Vás nás tento rok navštíví, protože tento týden ve čtvrtek byla otevřená kvóta na program Zažijte Kanadu a byla vyčerpána v programu Working Holiday za 17 minut ( i s naplněním Waiting listu) a v programu Young Professional za 35 minut, taky i s naplněním Waiting listu.

Mějte se krásně, tak jako my a užívejte jarních/letních dnů. U nás to je jako na houpačce, přes týden máme 20 stupňů a o vikendu 5 stupnů a tak pořád dokola.